Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Społeczna odpowiedzialność biznesu

Tytuł:
Społeczna odpowiedzialność biznesu
Corporate social responsibility
Autorzy:
Wolska, Grażyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/693135.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
CSR
neoliberalism
socio-economic development
business ethics
morality
JEL
A13
H7
społeczna odpowiedzialność biznesu
neoliberalizm
rozwój społeczno-gospodarczy
etyka w biznesie
moralność
Źródło:
Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny; 2018, 80, 1; 301-310
0035-9629
2543-9170
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is to present the socio-economic effects resulting from the neoliberal model that has been a dominant model in the last couple of decades. The main thesis is that the model has marginalised the social aspect of economics. Hence, economics today is searching for answers to new and old questions, including how to shape the economic regime in the framework of which economics as a discipline could serve not only a selected group of people but society as a whole. These expectations can be largely fulfilled by corporate social responsibility (CSR) that is based on ethics, morality, responsibility and solidity.

Głównym celem pracy jest próba zaprezentowania następstw społeczno-gospodarczych powstałych w wyniku dominacji przez kilka dekad modelu neoliberalnego. Myślą przewodnią jest stwierdzenie, że tryumfujący od kilku dekad model neoliberalny zmarginalizował społeczny wymiar ekonomii. Ekonomia znajduje się współcześnie w stadium poszukiwania odpowiedzi na stare i nowe pytania. Dotyczą one również kierunku kształtowania ładu gospodarczego, w ramach którego ekonomia jako nauka służyłaby nie tylko wybranej grupie społecznej, ale całemu społeczeństwu. Oczekiwania te w dużym stopniu spełnić może idea społecznej odpowiedzialności biznesu, która opiera się na takich wartościach, jak etyka, moralność, odpowiedzialność i rzetelność.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies