The article refers to an assessment of longer written statements of pupils in primary school (until recently also junior high school). The author emphasizes the importance of writing skills and directs readers to particular chosen resolutions of the Ministry of Education. Additionally, attention is paid to the differences between the mark and assessment. The author indicates the need of taking responsibility for self-learning by teenagers, and proposes a method of involving young people in the assessment process of their own written works. The author presents her own materials, which may inspire other teachers. Every part of her work starts with quotes from Wisława Szymborska.
Artykuł dotyczy oceniania dłuższych wypowiedzi pisemnych uczniów szkoły podstawowej (do niedawna też gimnazjum). Podkreślono wagę umiejętności pisania i odwołano się do wybranych rozporządzeń ministra edukacji. Ponadto zwrócono uwagę na różnicę między stopniem a oceną i wskazano na potrzebę brania odpowiedzialności za własną naukę przez młodzież. Autorka zaproponowała też metodę mającą włączyć uczniów w proces oceniania ich wypracowań oraz zaprezentowała własne materiały, które mogą stanowić inspirację dla nauczycieli. Poszczególne części opracowania zostały zatytułowane cytatami z pracy Wisławy Szymborskiej.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00