The present article has to be understood as a first introduction on Maurice Maeterlinck’s
influence on Bolesław Leśmian’s work in general. The topic being quite broad, the focus
is on theater and more precisely on the connection between Pelleas and Melisande (1892)
and Possessed Violin Player (1911–1912). In order to understand this intertextual parallel,
biographical and historical context as well as theoretic and philosophical relations is also
examined in the first and the second parts of the article. The comparison reveals striking
connections, relying mainly on theater which aims to be exclusively suggestive.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00