Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Świetlice żołnierskie – rola i zadania w systemie wychowawczym żołnierzy (1918–1939)

Tytuł:
Świetlice żołnierskie – rola i zadania w systemie wychowawczym żołnierzy (1918–1939)
Soldiers’ social centres – function and missions in soldiers educational system (1918–1939)
Autorzy:
Dobrowolski, Piotr
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/688174.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
świetlice żołnierskie
ośrodki kulturalno-oświatowe w wojsku
praca kulturalno-oświatowa w wojsku
Soldiers’ social centres
cultural and educational military centres
cultural and educational activities in armed forces
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Historica; 2018, 101; 147-157
0208-6050
2450-6990
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Soldiers’ social centres, functioning in every pre-war unit of Polish Armed Forces, where common institution. Providing recreation in free time from official duties was their task. In the article the author focused on showing soldiers’ social centres as the place of the education of Polish Army soldiers in the Second Republic of Poland. The emphasis was put on the methodology of using Soldiers’ social centres, which were at that time a place for cultural and educational activities. The program assumptions of the educational work and the role of the Soldiers’ social centres in the educational process are presented.

Świetlice żołnierskie funkcjonujące w każdej jednostce przedwojennego Wojska Polskiego były instytucjami powszechnymi. Ich zadaniem było zapewnienie rozrywki w czasie wolnym od zajęć służbowych. W prezentowanym artykule autor skupił się na ukazaniu świetlic żołnierskich jako miejsca edukacji żołnierzy Wojska Polskiego w II Rzeczypospolitej. Główny nacisk został położony na metodykę wykorzystania świetlic, będących ówczesnym miejscem pracy oświatowej i wychowawczej. Zaprezentowano założenia programowe pracy oświatowej oraz rolę świetlicy w procesie wychowawczym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies