Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena parametryczna jednostek naukowych w Polsce w roku 2017 w obszarze nauk humanistycznych i społecznych prowadzących badania naukowe i kształcenie akademickie w zakresie pedagogiki

Tytuł:
Ocena parametryczna jednostek naukowych w Polsce w roku 2017 w obszarze nauk humanistycznych i społecznych prowadzących badania naukowe i kształcenie akademickie w zakresie pedagogiki
Parametric assessment of research units in Poland in 2017, in the field of humanities and social sciences, conducting research and academic education in pedagogy
Autorzy:
Górniewicz, Józef
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/686861.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
ocena parametryczna
jednostki naukowe
polityka naukowa
komunikacja naukowa
wskaźniki i indeksy w naukoznawstwie
parametric assessment
research units
scientific policy
scientific communication
indicators and indexes in science
Źródło:
Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne; 2018, 6, 1; 25-43
2450-4491
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the results of the parametric assessment of research units in the field of pedagogical research carried out in 2017. It outlines the principles and parameters of the assessment and its conditions. This area is covered by science metrics – a new field of comparative research in scientific communication. The article further presents new indicators for the analysis of source documents and proposes a conclusion that is relevant for the modernization of the state scientific policy and the policy of particular organizational units of universities and research institutes.

W artykule przedstawiono wyniki oceny parametrycznej jednostek naukowych z obszaru badań pedagogicznych z roku 2017. Przybliżono zasady i parametry oceny i jej uwarunkowania. Tą problematyką zajmuje się naukometria – nowa dziedzina badań porównawczych w obszarze komunikacji naukowej. Ukazano nowe wskaźniki analizy dokumentów źródłowych. Zwieńczeniem analizy są wnioski istotne do modernizacji praktyki z zakresu polityki naukowej państwa oraz polityki poszczególnych jednostek organizacyjnych uczelni jak też instytutów badawczych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies