Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Popularność „Kroniki Miasta Łodzi” poza Polską w 2015 roku. Aspekt pragmatyczny i poznawczy

Tytuł:
Popularność „Kroniki Miasta Łodzi” poza Polską w 2015 roku. Aspekt pragmatyczny i poznawczy
The popularity of the „Kronika Miasta Łodzi” outside Poland in 2015. Pragmatic and cognitive aspects
Autorzy:
Mikosz, Joanna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/685296.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
prasa łódzka
prasa regionalna
aspekt pragmatyczny i poznawczy tekstów prasowych
regional press
lodz press
pragmatic and cognitive aspects of press articles
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum; 2017, 2, 25; 107-128
0860-7435
2450-1336
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
  The aim of the article is to determine which factors contribute to the popularity of the “Kronika Miasta Łodzi” outside Poland in 2015. The publication is divided into two parts. The first one is characteristics of the magazine and shows its history. The second is an attempt to identify factors which influence on the popularity of this periodical. The cognitive and pragmatic aspects of the journalistic discourse were used for this purpose. Subject of the study are profiles and popular science articles which are an integral and most representative part of every edition of “Kronika”.  

Celem artykułu jest ustalenie, jakie czynniki przyczyniły się do popularności „Kroniki Miasta Łodzi” poza Polską w 2015 roku. Publikacja dzieli się na dwie części. W pierwszej dokonano charakterystyki ww. tytułu prasowego oraz przybliżono jego historię. Druga jest próbą wskazania czynników, które wpływają na popularność periodyku. W tym celu posłużono się aspektem poznawczym oraz pragmatycznym wypowiedzi dziennikarskiej. Badaniu poddano sylwetki i artykuły popularnonaukowe, które są integralną i najbardziej reprezentatywną częścią każdego wydania „Kroniki”.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies