Popularność „Kroniki Miasta Łodzi” poza Polską w 2015 roku. Aspekt pragmatyczny i poznawczy The popularity of the „Kronika Miasta Łodzi” outside Poland in 2015. Pragmatic and cognitive aspects
The aim of the article is to determine which factors contribute to the popularity of the “Kronika Miasta Łodzi” outside Poland in 2015. The publication is divided into two parts. The first one is characteristics of the magazine and shows its history. The second is an attempt to identify factors which influence on the popularity of this periodical. The cognitive and pragmatic aspects of the journalistic discourse were used for this purpose. Subject of the study are profiles and popular science articles which are an integral and most representative part of every edition of “Kronika”.
Celem artykułu jest ustalenie, jakie czynniki przyczyniły się do popularności „Kroniki Miasta Łodzi” poza Polską w 2015 roku. Publikacja dzieli się na dwie części. W pierwszej dokonano charakterystyki ww. tytułu prasowego oraz przybliżono jego historię. Druga jest próbą wskazania czynników, które wpływają na popularność periodyku. W tym celu posłużono się aspektem poznawczym oraz pragmatycznym wypowiedzi dziennikarskiej. Badaniu poddano sylwetki i artykuły popularnonaukowe, które są integralną i najbardziej reprezentatywną częścią każdego wydania „Kroniki”.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00