Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Live Streaming Platforms and the Critical Discourse About Video Games

Tytuł:
Live Streaming Platforms and the Critical Discourse About Video Games
Autorzy:
Felczak, Mateusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/682884.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
streaming platforms
paratexts
frames
critical discourse
Źródło:
Replay. The Polish Journal of Game Studies; 2017, 4, 1; 19-37
2391-8551
2449-8394
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This work concerns online streaming platforms centered on broadcasting video games-related content, such as Twitch.tv and Douyu.com. The aim of this article is two-fold: first, to point out the possible research methods regarding online streaming services as mediums for video game criticism, and second, to assess the potential of these platforms for generating critical discourse about video games. The methodology of the research is based on Mia Consalvo’s take on paratextual frameworks and Veli-Matti Karhulahti’s notions of interview and play frames regarding the activity of video games streaming. In this article, the initial characterization of Twitch.tv and Douyu.com is followed by an analysis on how the work of streamers as content creators can influence the reception of video games. Afterwards, a reading of analyzed phenomena based on paratextual framework is proposed. The last section juxtaposes the initial findings with the perspective of changing viewership figures in relation to selected ludic properties of games. In conclusion, it is stated that the analyzed streaming platforms reflect the proliferating crowdsource trends in the video game industry, with forms of interacting with the product at various stages of its development cycle establishing new practices of talking in and about video games.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies