Tytuł pozycji:
Czytelnictwo w kulturze nowych mediów – napływ informacji a percepcja ludzka
- Tytuł:
-
Czytelnictwo w kulturze nowych mediów – napływ informacji a percepcja ludzka
- Autorzy:
-
Rudera, Piotr
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/681271.pdf
- Data publikacji:
-
2015
- Wydawca:
-
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
- Źródło:
-
Folia Bibliologica; 2015, 57
2449-8246
1230-2376
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Changes in expectations and mentality contemporary receive caused, the classic approach to the process of reading seems to be outdated. Reception of messages to the reader generates several difficulties caused by differently shaped reading habits for linear and hypertext. This phenomenon shape our brains in specified ways. Perhaps the inflow of new information to the network exceed capabilities of human perception? There other important reasons for those changes attempt to analyze the issue of developing impact of new media on the perception and reception of information.
Artykuł nie posiada streszczenia w języku polskim.