Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

O postrzeganiu przez nauczycieli cech wybitnych intelektualnie uczniów z niepełnosprawnością

Tytuł:
O postrzeganiu przez nauczycieli cech wybitnych intelektualnie uczniów z niepełnosprawnością
Autorzy:
Šuligoj, Ajda
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/669693.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
Tematy:
teachers, learning disabilities, twice exceptional, characteristics
edukacja, nauczyciel, niepełnosprawność, wybitny uczeń
Źródło:
Analecta Cracoviensia; 2014, 46
2391-6842
0209-0864
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The teachers meet a gifted child with a learning disability, a twice-exceptional student, during his or her career. In Slovenia there has not yet been carried out a research, which would examine teachers’ perceptions about this group of twice-exceptional students. In this qualitative research we interviewed teachers who have experience in teaching twice- exceptional students. We were interested in which characteristics of twice exceptional students were most commonly described by teachers. Also we were interested in examining if the teachers descriptions focus more on student's strengths or weaknesses. Participating teachers are able to recognize mostly emotional and social characteristics of twice exceptional students.

Podczas swojej pracy zawodowej nauczyciele spotykają rozwinięte intelektualnie dzieci, u których występuje jakaś forma niepełnosprawności. W Słowenii nie przeprowadzono jeszcze badań, które wykazałyby, jakie jest postrzeganie przez nauczycieli tych grup uczniów. W jakościowym badaniu przeprowadzono wywiad z nauczycielami, którzy mieli doświadczenie w pracy z takimi uczniami. Punktem zainteresowania były te cechy uczniów, które nauczyciele uważają za najczęściej się powtarzające. W badaniu skoncentrowano się także na odpowiedzi na pytanie, czy opis dokonany przez nauczycieli skupia się na mocnych stronach uczniów czy słabych. Nauczyciele poddani badaniu potrafili rozpoznać większość emocjonalnych i społecznych cech uczniów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies