The Person and the Challenges. The Journal of Theology, Education, Canon Law and Social Studies Inspired by Pope John Paul II; 2018, 8, 2 2391-6559 2083-8018
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Although the inclusion of the subjectivity of the individual seems to be the principle of education today, the term „subjectivity” is understood in different ways, which gives rise to contradictory models of education. It happens so in the case of influential and contrary models of subjectivity, presented by the widely understood antipedagogy and Catholic personalism, which ascribe a strong connotation to it. The analysis of this problem in this article will determine the reflection on the understanding of subjectivity and the characteristics of postmodernity in this context. The aim of this article is to demonstrate that personalism not only protects the subjectivity of the pupil but also does not give up education as it happens in antipedagogy. The role of personalistic education is, in no case, to underestimate the subjectivity of young people but to support the process of preferences and to affirm their proper hierarchy of values, without which their fullness of humanity will not materialize.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00