Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Norms of Reciprocation Exhibited by Polish Students in the Trust Game: Experimental Results

Tytuł:
Norms of Reciprocation Exhibited by Polish Students in the Trust Game: Experimental Results
Normy odwzajemnienia ukazane przez polskich studentów w grze „zaufanie”: wyniki eksperymentalne
Autorzy:
Markowska-Przybyła, Urszula
Ramsey, David Mark
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/660066.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
kapitał społeczny
zaufanie uogólnione
norma
odwzajemnienie
gra eksperymentalna
gra „zaufanie”
Polska
social capital
generalised trust
reciprocation
norms
experimental game theory
the Trust Game
Polska
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2016, 4, 323
0208-6018
2353-7663
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zaufanie uogólnione i normy odwzajemnienia są komponentami kapitału społecznego, które według wielu ekonomistów są powiązane ze wzrostem gospodarczym. Artykuł przedstawia wyniki zakrojonych na dużą skalę badań przeprowadzonych wśród polskich studentów, bazujących na grze „zaufanie”, w której inicjator i respondent mogą osiągnąć wzajemne korzyści, o ile inicjator zaufa respondentowi, a ten następnie to odwzajemni. Bazując na wynikach tych badań, autorzy analizują normy pozytywnego odwzajemnienia wśród zbiorowości polskich studentów. Analizy wskazują, że duży odsetek studentów zdaje się używać jednej z czterech prostych norm odwzajemnienia. W ujęciu statystycznym, poziom odwzajemnienia jest raczej dobrze odzwierciedlony w oczekiwaniach inicjatorów.

Norms of reciprocity and the level of generalised trust are components of the social capital of a society, which is argued to be associated with economic growth. This article presents results from a large scale study of Polish students based on the Trust Game, in which an initiator and respondent can obtain mutual benefits when the initiator exhibits trust in the respondent, who then expresses positive reciprocity. Based on these results, we investigate norms of positive reciprocation within the Polish student community. Analysis indicates that a large proportion of students seem to use one of four simple norms of reciprocation. In statistical terms, the level of reciprocation is rather well reflected in the expectations of the initiators.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies