Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

IS IT A BUSINESS FEEDING ON EMOTIONS OR AN ACT OF ALTRUISM? THE CASE OF FINANCING FOOTBALL IN POLAND

Tytuł:
IS IT A BUSINESS FEEDING ON EMOTIONS OR AN ACT OF ALTRUISM? THE CASE OF FINANCING FOOTBALL IN POLAND
BIZNES WYKORZYSTUJĄCY EMOCJE CZY ALTRUIZM? PRZYPADEK FINANSOWANIA PIŁKI NOŻNEJ W POLSCE
Autorzy:
Majewski, Sebastian Mariusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/659267.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
piłka nożna
kursy bukmacherskie
emocje
modele typu ARCH
football
betting odds
emotions
ARCH type models
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2015, 1, 310
0208-6018
2353-7663
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W książce „Soccernomics” S. Szymanski i S. Kuper piszą o obalaniu popularnych mitów związanych z piłką nożną. Jednym z większych mitów, jak piszą autorzy, jest stwierdzenie, że  piłka nożna to wielki biznes. Jeżeli piłka nożna nie jest wielkim biznesem, to należy się zastanowić dlaczego skupia wokół siebie tak wielkie pieniądze – jak podaje raport Deloitte’a w 2014 r., przychody tylko 20 największych klubów na świecie najprawdopodobniej przekroczą 6 miliardów euro. Stąd pytanie, które postawiono w tym artykule – czy piłka nożna to biznes, który wykorzystuje emocje czy może kaprys altruistycznych biznesmenów?Celem artykułu jest weryfikacja hipotezy o behawioralnym charakterze związków między przedsiębiorstwami finansującymi kluby piłkarskie a klubami i sympatykami tych klubów. Analizie zostaną poddane spółki giełdowe, które są zaangażowane w finansowanie funkcjo-nowania klubów najwyższej ligi rozgrywkowej w Polsce – Ekstraklasy. W analizie były wykorzystywane kursy akcji następujących spółek giełdowych: Comarch, KGHM, Zakłady Chemiczne Police Grupa Azoty, Tauron, Energa i Lotos. Wśród tych spółek można wyróżnić dwie grupy: właścicieli klubów piłkarskich (Cracovia, Zagłębie Lubin) oraz sponsorów piłki nożnej (Pogoń Szczecin, Lechia Gdańsk, Śląsk Wrocław). Do badania zostaną użyte kursy akcji, wyniki sportowe klubów oraz prawdopodobieństwa bukmacherskie.

The main goal of this article is to verify the hypothesis on the behavioural character of the relationships between enterprises financing football in Poland and the fans of this sport. In his research, the author analyses selected companies listed on the Warsaw Stock Exchange which are engaged in financing football in the Polish Ekstraklasa. The author uses the quotations of such companies as: Ruch Chorzow, Comarch, KGHM, Tauron, Lotos and Police. It is possible to divide these companies into three groups: owners (Comarch, KGHM), sponsors (Tauron, Lotos, Police) and one public company (Ruch). In the research, ARCH models are used based on econometric models with independent variables: sporting results and betting odds.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies