Lean Management (LM), a modern approach to business, has been gaining importance
since the beginning of the 21st century. Lean Manufacturing used by the Japanese automakers
continuously seeks to improve business processes by reducing amounts of waste in the
long term. Many LM implementations have been spectacular successes, contributing to companies’
increased profitability, reduced inventories and manufacturing times, as well as fewer inhouse
operations.
This article deals with a step-by-step implementation of Lean Management in a Poland-based
manufacturer owned by a transnational concern. The waste identification and measurement
method presented in the article can be used by practically any traditionally managed firm. Gradual
elimination of waste (muda) brings a firm’s conventional model of management closer to the Lean
Management concept, promising measurable benefits even if the firm is not ready to take further
steps into Lean Management.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00