This article assumes the existence of a theoretical city, called Warsaw, divided into districts,
where one analyze a situation of time needed to travel to downtown with the use of urban roads
classified, due to their characteristics, as public goods. The authors pose the hypothesis that while
studying traveling time using the public good in equilibrium there exists the external effect which
results in the effect of smoothing the traveling time to the center between the neighboring districts.
For confirmation of this hypothesis, the spatial model SAR that takes into account the spatial
dependence is going to be used.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00