Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Customers’ Awareness of Corporate Social Responsibility in Vietnam and Poland: a Comparative Analysis

Tytuł:
Customers’ Awareness of Corporate Social Responsibility in Vietnam and Poland: a Comparative Analysis
Świadomość klientów w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu w Wietnamie i Polsce: analiza porównawcza
Autorzy:
Doanh, Duong Cong
Gadomska-Lila, Katarzyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/657705.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
świadomość klientów
społeczna odpowiedzialność biznesu
Wietnam
Polska
Customers’ awareness
corporate social responsibility
Vietnam
Polska
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2020, 1, 346; 43-61
0208-6018
2353-7663
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) pozostaje w ostatnich latach jedną z kluczowych kwestii w Wietnamie, Polsce oraz innych krajach. Dzieje się tak za sprawą korzyści, jakie przynosi w zakresie zrównoważonego rozwoju. Celem prezentowanych badań jest przedstawienie analizy porównawczej obecnego poziomu zrozumienia oraz postaw polskich i wietnamskich klientów w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu. Opracowanie zawiera wyniki badań ilościowych, w tym statystyki opisowe, potwierdzające, że – mimo względnie pozytywnych postaw wobec pro blematyki związanej ze społeczną odpowiedzialnością biznesu – w dalszym ciągu klienci nie są zainteresowani działaniami związanymi ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, w tym tworzeniem raportów dotyczących reputacji, wizerunku przedsiębiorstwa i zanieczyszczania środowiska. Ponadto częściej zwracają oni uwagę na niższe ceny niż na społeczną odpowiedzialność firmy. Zastosowany nieparametryczny test U Manna‑Whitneya wykazał, że mimo iż oba kraje są postrzegane jako gospodarki przejściowe, to występują pewne różnice w postawach i świadomości wietnamskich i polskich klientów, dotyczące działań z zakresu społecznej odpowiedzialności.

Corporate Social Responsibility (CSR) has become one of emerging issues in such countries as Vietnam and Poland and in the rest of the world. This is due to the advantages it brings to socio‑economic sustainable development or the living environment. The focus of this research is to present a comparative analysis of the current understanding, awareness and attitudes of Polish and Vietnamese customers. The study employs quantitative analyses and some tools of descriptive statistics to show that although Vietnamese and Polish customers have a rather positive attitude towards the issues related to CSR, they are still not interested in CSR reports on companies’ reputation and image as well as environmental pollution. Moreover, customers also pay attention to low prices rather than the CSR reputation of companies. By utilising the Mann‑Whitney U Test, this study shows that even though both countries are seen as transitional economies, there are certain differences in attitudes towards and awareness of CSR activities between Vietnamese and Polish customers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies