Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Opinia na temat stosowania przepisów prawa dotyczących możliwości finansowania z budżetów jednostek samorządu terytorialnego (województwa) kosztów działalności zarządcy infrastruktury kolejowej, o których mowa w art. 38b ust. 4 ustawy z 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym

Tytuł:
Opinia na temat stosowania przepisów prawa dotyczących możliwości finansowania z budżetów jednostek samorządu terytorialnego (województwa) kosztów działalności zarządcy infrastruktury kolejowej, o których mowa w art. 38b ust. 4 ustawy z 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym
Opinion on the application of law in relation to the possibility of funding the operating costs of the railway infrastructure manager, referred to in Article 38b. para. 4 of the Act of 28 March 2003 on Railway Transport from the budgets of local government units (province) (BAS-WAL-1831-1815)
Autorzy:
Korolewska, Monika
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/6567764.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Kancelaria Sejmu. Biuro Analiz Sejmowych
Tematy:
budget
local government
subsidies
railway transport
Źródło:
Zeszyty Prawnicze BAS; 2015, 3(47); 234-241
1896-9852
2082-064X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Under the Act on Public Finances, earmarked subsidies from the budget of the local government unit may be provided for the purpose of financing current operations of the statutorily designated entity. There is no explicit statutory wording in the Act on Railway Transport, however, which may raise doubts as to the existence of the legal basis for the transfer of subsidy from the budget of the province to managers of the railway infrastructure, including railway lines with a range of urban, suburban or regional level. It is also difficult to find a reason to apply the practice of using an earmarked subsidy from the province budget to fund the operation of manager which cannot be financed from fees for the use of railway infrastructure.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies