Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

DISTANCE MEASURES IN AGGREGATING PREFERENCE DATA

Tytuł:
DISTANCE MEASURES IN AGGREGATING PREFERENCE DATA
Autorzy:
Zaborski, Artur
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/655913.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
individual preferences
aggregation methods
distance measures
R software
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2014, 3, 302
0208-6018
2353-7663
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this paper is to present aggregation methods of individual preferences scores by means of distance measures. Three groups of distance measures are discussed: measures  which use preference distributions for all pairs of objects (e.g. Kemeny’s measure, Bogart’s measure), distance measures based on ranking data (e.g. Spearman distance, Podani distance) and distance measures using permissible transformations to ordinal scale (GDM2 distance). Adequate distance formulas are presented and the aggregation of individual preference by using separate distance measures was carried out with the use of the R program.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies