Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Towards a Non-hierarchical Space of Thought: Reading Roland Barthes’ The Neutral

Tytuł:
Towards a Non-hierarchical Space of Thought: Reading Roland Barthes’ The Neutral
Autorzy:
Myk, Małgorzata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/653551.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
nomad thought
neutral
space of literature
non-dualistic thinking
writing
Źródło:
Analyses/Rereadings/Theories: A Journal Devoted to Literature, Film and Theatre; 2015, 3, 2
2353-6098
Język:
nieokreślony
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is devoted to The Neutral: the 1977-1978 lecture course developed and taught by Roland Barthes at the Collège de France. I argue that The Neutral is firmly rooted in the tradition that Brian Massumi defined as “nomad thought” in his foreword to Gilles Deleuze and Félix Guattari’s A Thousand Plateaus: Capitalism & Schizophrenia. The essay traces the genealogy of this tradition and the term of the neutral, beginning with Maurice Blanchot’s work and his own concept of the neutral and ending with Barthes’ so far largely unexplored engagement with the texts of Deleuze. Elusive as the neutral figure is meant to remain, it emerges as a theorist’s effort to exercise a form of non-dualistic and non-hierarchical thinking.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies