The subject of considerations in the paper is a reflection on modern consumption. The author, in search of an answer to the question what main orientations determine consumer behaviour in the market, formulates the hypothesis that deconsumption may become a permanent trend in the development of modern consumption. In order to verify this hypothesis, consumerism along with its main styles and deconsumption as a response to excessive consumption are analysed. The author presents forms of deconsumption, i.e. sustainable consumption, green consumerism, ethical consumption, anti-consumption and consumer movements promoting such forms of consumption. In the conclusions, he points to the development potential of deconsumption manifested in a growing number of consumers who are changing their consumption habits into more socially and environmentally friendly ones.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00