Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Studenci nie kończący studiów. Aspiracje, losy życiowe i zawodowe

Tytuł:
Studenci nie kończący studiów. Aspiracje, losy życiowe i zawodowe
Autorzy:
Rokicka, Ewa
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/652485.pdf
Data publikacji:
1988
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica; 1988, 18
0208-600X
2353-4850
Język:
nieokreślony
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The book presents an analysis of the life and occupational carreers of drop-out students who left the University before graduation and thereby it deals with main-line problems of student selection both in the course of studies and in the case of dropping out. The studied category is a product of the internal selection which takes place at the University and which i3 referred to as "waste" or "offal". The population under study conisted of students of industial economy at the University of Łódź who dropped-out before graduation in all years of studies (i.e. from the 1st to 5th year) in the course of seven consecutive accademic years (1969/70 to 1975/76). The basic research material consisted of interviews obtained from 258 persons. The main objective of the study was to categorize the material. A comparison of the needs and aspirations connected with university education from the period- of studies and the period after leaving the University yielded the following typology comprising 4 categories; 1. Those whose ungratified’needs and aspirations did not change but became a source of frustration and dissatisfaction with their present situation; 2. Those whose needs and aspirations dwindled and who adapted to the situation (resignation). 3. Those whose needs and aspirations connected with university education were so strong that they had to be realized in the form of part time or extramural studies or by challenging once more the selectional barrier; 4. Those whose aspirations underwent some modification in the course of adaptation to the new situation (eg. those whose theoretical angle changed to a more practical, occupational bias).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies