Kościół katolicki a quasi-monopolistyczna struktura rynku religijnego. Zastosowanie podejścia ekonomicznego do rozważań nad efektywnością instytucji religijnych
Kościół katolicki a quasi-monopolistyczna struktura rynku religijnego. Zastosowanie podejścia ekonomicznego do rozważań nad efektywnością instytucji religijnych
In this paper, the author focused on the analysis of religious phenomena by the usage of
economic approach. This approach was established by American researchers, especially
economists and sociologists, who were inspired by the rational choice theory. The author’s
reflections concentrated on the situation of European catholic societies, especially Poland. The
market structure specific for them isn’t fully open and pluralistic. The Catholic Church has
a dominant and quasi-monopolistic position. This quasi-monopolistic structure is ineffective. In
consequence, we can observe there the decline in church commitment and church attendance.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00