Tytuł pozycji:
Ikonologia reklamy społecznej w Polsce i w Szwecji
- Tytuł:
-
Ikonologia reklamy społecznej w Polsce i w Szwecji
- Autorzy:
-
Krzyszkowski, Michał
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/652057.pdf
- Data publikacji:
-
2007
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Źródło:
-
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica; 2007, 32
0208-600X
2353-4850
- Język:
-
nieokreślony
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article attempts to analyze the phenomenon of social advertising in Poland and Sweden.
Using the research method of Ervin Panofsky, the author describes samples of social advertising from Kotler’s four social marketing areas: health, preventing injuries, environment and community involvement. Both qualitative and quantative comparative research is done in order to analyze socio-cultural differences between both countries.