Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Radio dla zagranicy – od hard power do soft power w międzynarodowej nadawczości radiowej

Tytuł:
Radio dla zagranicy – od hard power do soft power w międzynarodowej nadawczości radiowej
Radio abroad – from hard power to soft power in international radio broadcasting
Autorzy:
Wielopolska-Szymura, Mirosława
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/649033.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
-
international radio
II World War
propaganda
public diplomacy
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica; 2017, 39, 1
1505-9057
2353-1908
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Shortly after its invention, radio began to be used for political broadcasting with an international range. It was used to exercise power at a distance, sending messages to overseas diplomatic outposts or colonial territories. In the inter-war period it became an instrument of propaganda, and during the II World War the countries engaged in the conflict began to broadcast propaganda to listeners abroad, trying to bring them to their way of thinking. Simultaneously, you could observe a change in the approach to the international use of radio. It was regarded that radio programmes didn’t have to be used for disinformation and manipulating foreign listeners, but that it could aid in building a positive image of a given country, by basing the messages on genuine information and presenting the country’s cultural attractions, as well as cultivating a positive opinion among among listeners abroad. In consequence the stations and programmes that emerged and which utilised soft power – in international communications, which was the impulse behind the development of a new public diplomacy treating the recipient of the message – the overseas public – as the object of the communicative process.

-

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies