The “facts” of international politics constitute the first-order representations of political life and can be reflected in popular entertainment as second-order or fictional representations. This article demonstrates that discourses of popular culture are powerful and implicated in International Relations (IR) studies. The article makes two correlated claims: the first is that the humanist and anthropological methodology often used to analyse pop culture could also be used to analyse international issues, if appropriately contextualized; the second claim is that a nation can manifest its ‘discourse’ in international politics via its popular culture, as soft power.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00