Proces poznawania świata jest warunkowany pracą naszych zmy-słów, im więcej zmysłów zostaje zaangażowanych w akt poznania, tym większa jest nasza wiedza. Wynikający z uszkodzenia wzroku ograniczony odbiór bodź-ców ma fundamentalny wpływ na sfery poznawcze, emocjonalne, społeczne, motoryczne i komunikacyjne. Trudno sobie wyobrazić, jak bardzo ograniczona zostaje możliwość zaspokojenia wszystkich potrzeb osobistych osób z dysfunk-cjami wzroku. Wykorzystanie multimediów do wsparcia i pracy edukacyjnej może przyczynić się do poprawy jakości ogólnego funkcjonowania nie tylko w aspekcie nauczania i uczenia się.
The process of learning about the world is conditioned by our senses, the more senses are involved in the act of cognition, the greater our knowledge is. The limited perception of stimuli resulting from eye damage has a funda-mental impact on the cognitive, emotional, social, motor and communication spheres. It is difficult to imagine how limited the ability of visually impaired people to satisfy all their personal needs is. The use of multimedia for support and educational work can contribute greatly to the improvement of the quality of the general functioning of visually impaired people, not only in the aspect of teaching and learning.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00