Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Znaczenie muzyki relaksacyjnej w procesie edukacyjnym

Tytuł:
Znaczenie muzyki relaksacyjnej w procesie edukacyjnym
The Importance of Relaxing Music in the Educational Process
Autorzy:
Ciupka, Stanisław
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/646578.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Libron
Tematy:
child
education
relaxing music
relaxation
student
dziecko
edukacja
muzyka relaksacyjna
relaks
uczeń
Źródło:
Konteksty Pedagogiczne; 2015, 2, 5
2300-6471
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A teacher working in a modern school is obliged to shape and enrich personalities of entrusted to him or her young people and hence to assist them in their way to develop their potential. In the process of shaping children’s and young people personality music performs a significant role. It directly affects the emotional state of human and becomes an important means of social interaction. The aim of this study is to attempt to draw attention that a certain kind of music – relaxing music – is becoming an important element of the human development.In our view, relaxing music becomes a kind of language that conveys important pedagogical content often impossible to express verbally. This type of music used by a teacher as part of the educational processes has a significant impact on human emotions and moods. It may calm, stimulate, create specific moods, reduce stress. The impact of relaxing music on the human emotional states may be, under certain circumstances, greater than the impact of verbal or visual arts. Applied in educational activities relaxing music allows to teach innovatively and creatively, it is the realization of children’s right to awake interest in acquiring knowledge. It stimulates the natural instinct of curiosity. The above mentioned goals of conducting classes with the use of relaxing music are the foundations of the following study.

Nauczyciel pracujący we współczesnej szkole jest zobowiązany do kształcenia i wzbogacania osobowości powierzonych mu młodych osób, aby tą drogą pomóc im w rozwoju ich potencjału. W tym procesie kształcenia osobo-wości dziecka, młodego człowieka znacząca rola przypada muzyce, która bez-pośrednio wpływa na stan emocjonalny człowieka i staje się ważnym środkiem społecznego oddziaływania. Celem niniejszego opracowania jest próba zwrócenia uwagi, że określony rodzaj muzyki – muzyki relaksacyjnej – staje się istotnym elementem rozwoju człowieka.Naszym zdaniem muzyka relaksacyjna staje się swoistym językiem,który prze-kazuje nieraz istotne pedagogiczne treści niemożliwe do wyrażenia drogą wer-balną. Ten rodzaj muzyki wykorzystywany przez pedagoga w ramach procesów edukacyjnych ma duży wpływ na ludzkie emocje, nastroje człowieka, może działać uspokajająco, pobudzająco, tworzyć określone nastroje, redukować stres. Oddziaływanie muzyki relaksacyjnej na stany emocjonalne człowieka może być w określonych warunkach silniejsze niż wpływ przekazu werbalnego lub sztuki wizualnej.Zastosowanie do działań edukacyjnych muzyki relaksacyjnej pozwala uczyć in-nowacyjnie, kreatywnie, jest realizacją prawa dziecka do rozbudzenia zaintere-sowania zdobywaniem wiedzy, pobudza naturalny instynkt ciekawości. Powyżej wymienione cele prowadzenia zajęć z wykorzystaniem muzyki relaksacyjnej sta-nowią podłoże niniejszego opracowania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies