Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Schulz niesceniczny?

Tytuł:
Schulz niesceniczny?
Is Schulz a not-theatrical author?
Autorzy:
Hoppe, Balbina
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/645558.pdf
Data publikacji:
2019-10-28
Wydawca:
Fundacja Terytoria Książki
Źródło:
Schulz/Forum; 2019, 13; 102-108
2300-5823
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Many theater reviewers consider Cinnamon Shops and the Sanatorium under the Sign of the Hourglass to be unspecific, impossible to translate into the language of the theater. Paradoxically, Schulz's theater reception is still growing, new performances, happenings and performances are created. The question arises whether today, in the era of post-dramatic theater, there is still a category such as “indecency” or should literary works be divided into those that can be shown in the theater and those that are not suitable for it. The article confronts the embarrassing concept of “indecency” on the example of Bruno Schulz's prose. It juxtaposes the harmful voices of critics with the rich theatrical reception of his work. It is an attempt to cleanse Schulz's work of accusations of indecency as a category now obsolete, anachronistic.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies