Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zapobieganie niepełnosprawności intelektualnej w świetle rozważań Amerykańskiego Stowarzyszenia Niepełnosprawności Intelektualnej i Rozwojowej (AAIDD)

Tytuł:
Zapobieganie niepełnosprawności intelektualnej w świetle rozważań Amerykańskiego Stowarzyszenia Niepełnosprawności Intelektualnej i Rozwojowej (AAIDD)
Prevention of Intellectual Disability in the Light of the Considerations of the American Association on Intellectual and Developmental Disabilities (AAIDD)
Autorzy:
Kopec, Danuta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/644921.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
intellectual disability
prevention
prevention as a form of support
child with or without the risk of intellectual disability
parent – child interaction
Źródło:
Kultura-Społeczeństwo-Edukacja; 2012, 2; 61-74
2300-0422
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The long-awaited handbook by the special pedagogy educators issued by the Committee on Terminology and Classi cation of the American Association on Intellectual and Developmental Disabilities (Schalock et al, 2010) appeared nally in 2010. This article discusses the way of understanding the prevention of intellectual disability represented in the aforementioned handbook which is an expression of the position of the AAIDD. The analysis embraces these forms of intellectual disability for which the reference point is the early interpersonal interaction between the parent/guardian and the child at intellectual disability risk or the child with intellectual disability. These are simultaneously understood by the AAIDD as forms of support for parents and/or guardians of a child threatened with intellectual disability or a child with intellectual disability. The article concludes with ndings drawn from the presented material.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies