In the present day, culture is a term which due to its complex nature, raises many theoretical and methodological questions. It is being perceived as something described more in plural terms rather than as a whole and a universal pattern, despite the impact made on the debate by the globalisation discourse. Therefore, it is presently an object of study in many academic disciplines. However, the discipline, which shows the most significant interest in the scientific investigation of culture, is anthropology. This paper examines the key issues in the understanding of culture within anthropology and its relation to pedagogy. The latter issue is being raised in order to highlight a relatively new anthropological subdiscipline, i.e. anthropology of education as a research perspective which could deliver certain answers to the problem of cultural diversity, multiculturalism, and multicultural education.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00