Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

‘The Social Brain’: The Human Brain Communicating Through Social Experience

Tytuł:
‘The Social Brain’: The Human Brain Communicating Through Social Experience
Autorzy:
Berenson, Alonit
Keidar, Daniella
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/644710.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
social brain
emotional intelligence
social intelligence
public sphere
media messages
communication
group relations
evolutionary brain
altruism
ethical values
Źródło:
Kultura-Społeczeństwo-Edukacja; 2016, 9, 1; 147-166
2300-0422
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article suggests an overview of the social brain, evaluation of local and global groups and the relationship between the individual, the brain and society. Emphasis is put on individual and collective identity and on the shaping of public opinion through the media and on examining future developments that will mold social trends and most importantly, whether it is possible to promote the evolution of a better society that is built on cooperation, reciprocity, altruism, understanding, attention, sensitivity, values and a high level of ethical functioning. The development of thinking, planning and new revelations have increased the need for engagement and connection with others. The human brain has developed self-interest thinking. Utilitarian calculations have become a part of humanity's engagements. Group relationships are essential for survival, care, concern and security. The product of the dichotomous existence of man and society: egoism versus cooperation and altruism. In order to survive as an individual in the group and as a group, the social brain developed and shaped thinking procedures of framing and instincts in patterns of feelings and emotions. The influencing messages of environmental sources which exist in the public sphere impact by pass the human brain through "mirror" nerves, stereotype thinking and collective and evolutionary memory, fulfilling basic motivation needs, creating belonging, love and appreciation. For instance, the media that uses these groups shared involvement feelings and collective identity to shape by means of "framing" the public opinion and way of thinking, and by that shape the perception of the reality.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies