Tytuł pozycji:
Błoto w szkole – antropologia w pedagogice
- Tytuł:
-
Błoto w szkole – antropologia w pedagogice
- Autorzy:
-
Paliwoda-Szubańska, Joanna
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/644551.pdf
- Data publikacji:
-
2010
- Wydawca:
-
Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Źródło:
-
Prace Etnograficzne; 2010, 38
0083-4327
2299-9558
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Mud in Schools – Anthropology in Pedagogy The following issues are analysed in the article: are children from religious minorities noticed and correctly recognised in state schools (which according to L. Althusser are Ideological State Apparatus)? Does the recognition or misrecognition have an influence on the effectiveness of the educational process? Why did an author of the article, not a member of analysed minorities (Protestants, Muslims, Jews), pose a question of their situation in public schools?