The Polish Senate approved the election of Dr Adam Bodnar for the position of Ombudsman on 7th of August 2015. It happened because of the social campaign "Adam Bodnar Citizens' Ombudsman," which was held by a non-governmental organization called Citizens Network Watchdog Poland. This text is a detailed description of this campaign on the basis of data collected from qualitative research. The author has prepared a basic SWOT analysis of this case study. This article is an example of a successful advocacy campaign, which was conducted by a non-governmental organization and has led successfully to exert real influence on the decisions of politicians, who themselves decide who will be the new Ombudsman for the term 2015-2020. This article was written in cooperation with Citizens Network Watchdog Poland for the program Pracademia.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00