Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Człowiek bez ojczyzny – powtórzona lektura „Listu o humanizmie” Heideggera

Tytuł:
Człowiek bez ojczyzny – powtórzona lektura „Listu o humanizmie” Heideggera
A man without a homeland – repeated reading of Heidegger’s „Letter on Humanism”
Autorzy:
Kołoczek, Łukasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/642862.pdf
Data publikacji:
2017-06-15
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Źródło:
Filozofia Publiczna i Edukacja Demokratyczna; 2017, 6, 1; 53-76
2299-1875
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is an attempt to read the Letter of humanism in the light of the project Beyng. First of all I say that the figure of Da-sein is crucial for understanding the Letter. My considerations focus in particular on the position which a man occupies in the structure of Da-sein. I show that there is an analogy between this structure and the considerations of the Letter. I say also that this letter made transposition of the term „humanism” into the other beginning. The project of humanism, which emerges from this text does not coincide neither with today’s varieties of humanism, nor the post-humanism, because both of these forms of thought are inscribed in metaphysics. In this context „no homeland” of which Heidegger says in the Letter, takes on special significance, which I wanted to show.

The article is an attempt to read the Letter of humanismin the light of the project Beyng. First of all I say that the figure of Da-sein is crucial for understanding the Letter. My considerations focus in particular on the position which a man occupies in the structure of Da-sein. I show that there is an analogy between this structure and the considerations of the Letter. I say also that this letter made transposition of the term „humanism” into the other beginning. The project of humanism, which emerges from this text does not coincide neither with today’s varieties of humanism, nor the post-humanism, because both of these forms of thought are inscribed in metaphysics. In this context „no homeland” of which Heidegger says in the Letter, takes on special significance, which I wanted to show.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies