Many of Beckett characters suffer from different kinds of disabilities and impairments, this being one of the ways of punishing them for “the eternal sin of having been born.” The article discusses blindness in Waiting for Godot, Endgame and All That Fall. In the first of these plays blindness afflicts Pozzo during the interval between the two acts, that is during a single night. Combined with the loss of his watch it is indicative of his entering the subjective realm of timelessness. The blindness of Hamm in Endgame and his inability to walk make him dependant on Clov who is unable to sit, which recalls Pozzo’s dependence on Lucky in the second act. Similarly, the blind Mr Rooney also must get help from other people to be able to move around. In the case of all three plays blindness must be perceived on a literal, as well as metaphorical level.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00