Tytuł pozycji:
Charakterystyka wybranych organizacji pozarządowych jako podmiotów rynku kultury niezależnej
- Tytuł:
-
Charakterystyka wybranych organizacji pozarządowych jako podmiotów rynku kultury niezależnej
- Autorzy:
-
Laberschek, Marcin
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/640229.pdf
- Data publikacji:
-
2009
- Wydawca:
-
Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Źródło:
-
Zarządzanie w Kulturze; 2009, 10
2084-3976
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article The Description of Selected Non-Governmental Organizations as Agents of the Market of Independent Culture presents results of a survey based on a series of interviews with managers of Cracow-based non-profi t organizations promoting independent culture. It focuses on a three elements shared by aforementioned organizations. First – NGOs are fully operational agents of the market, which signifi cantly differ from companies, institutions and individual authors. Second – those differences result both from goals of various agents (the goal of a company is its own interest, of an institution – public interest and non-profit organization – the interest of culture) and their respective ways of functioning (concerning management and marketing). Third – since NGOs take part in the market, they cannot completely separate themselves from an influence of commercial factors. The analysis of the results reveals a frequent conflict between material and artistic values.