Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

How Do Teachers Understand Democratic Education, Equal Opportunities and Their Roles in School

Tytuł:
How Do Teachers Understand Democratic Education, Equal Opportunities and Their Roles in School
Autorzy:
Mazurkiewicz, Grzegorz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/639574.pdf
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Źródło:
Zarządzanie Publiczne; 2008, 4
2084-3968
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
To talk about democracy in school, several basic principles must be observed that secure democratic organization of schoolwork and equal access to education. The aim of this study, then, was to inquire into teachers’ beliefs towards controversial behaviors that might be noticeable in schools (e.g. relations with students, extra-curricular tutoring, and teachers’ attitudes towards his/her own work (intrinsic/extrinsic).By focusing on questions such as: Who do teachers perceive as responsible for their professional development; How do teachers perceive their work with “good” and “bad” students; and How do teachers perceive their ability to influence the workings of their school? we are led to understand the manner in which teachers beliefs play out in school. These beliefs become important if school is to fulfill its role for democratic society.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies