Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stare kobiety w wierszach (O książce Joanny Hobot-Marcinek Stara baba i Goethe. Doświadczenie i transgresja starości [Tadeusz Różewicz, Czesław Miłosz, Jarosław Iwaszkiewicz] )

Tytuł:
Stare kobiety w wierszach (O książce Joanny Hobot-Marcinek Stara baba i Goethe. Doświadczenie i transgresja starości [Tadeusz Różewicz, Czesław Miłosz, Jarosław Iwaszkiewicz] )
Autorzy:
Iwasiów, Inga
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/639246.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Tematy:
poezja, starość, transgresja, płeć, autobiografia
Źródło:
Wielogłos; 2013, 4(18)
2084-395X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Old women in poemsThe article refers to Joanna Hobot-Marcinek’s monograph Crone and Goethe. The Experience and Transgression of Old Age (Tadeusz Różewicz, Czesław Miłosz, Jarosław Iwaszkiewicz), Krakow, 2012. In her book, the author continues her research on the topos of old age in contemporary poetry. In the background, she refers to the tradition of this theme. The approaches of Różewicz and Miłosz are different, consistent with their overall philosophy and their poetic programs. Miłosz tries to approach old age by presenting images of old women. He uses, among others, the path indicated by Świrszczyńska.  Różewicz more often deconstructs old age, uses the poetics of the grotesque. Paradoxically, while achieved by different means, in both cases a trait of existential drama is present. The monograph also presents the younger generation of poets. The author looks at male and female poets, as the topos of old age is also gender sensitive. In addition to issues of poetics and literary tradition, an important element in Hobot–Marcinek’s considerations is the autobiographical nature of the examined poems.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies