Tytuł pozycji:
Związek cech analizowanych treści z pojawiającymi się błędami rozumowania
- Tytuł:
-
Związek cech analizowanych treści z pojawiającymi się błędami rozumowania
- Autorzy:
-
Białek, Michał
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/637792.pdf
- Data publikacji:
-
2010
- Wydawca:
-
Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Źródło:
-
Rocznik Kognitywistyczny; 2010, 4
1689-927X
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The Relationship between the Characteristics of the Analyzed Text and the Specific Errors in Reasoning This article describes the relationship between the characteristis of the analyzed text and the specific errors in reasoning. Two complementary systems responsible for reasoning are activated depending on the analyzed content. Referring to Frege’s distinction of sense and reference, there were highlighted aspects of concepts, that might decide to activate the respective systems. 42 people were examined in order to assess which of the characteristics of the material causes the appearance of a bias in reasoning. Th e results indicate the importance of reference.