Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozwój zdolności mentalizacji. Z badań nad związkiem teorii umysłu, sprawności językowych i funkcji zarządzającej

Tytuł:
Rozwój zdolności mentalizacji. Z badań nad związkiem teorii umysłu, sprawności językowych i funkcji zarządzającej
Autorzy:
Kielar-Turska, Maria
Białecka-Pikul, Marta
Skórska, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/637607.pdf
Data publikacji:
2006
Wydawca:
Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Źródło:
Psychologia Rozwojowa; 2006, 11, 2
1895-6297
2084-3879
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The development of the mentalising ability. The research on the relation between theories of mind, language abilities and executive functionsThe main aim of the presented research was to indicate relations between the chosen factors of cognitive control that make a preschool child to develop the ability to mentalise –means reflect and consciously control his or her own behavior and thinking. Three such factors were searched: theories of mind, executive functions and language abilities.39 children aged 4 and 6 were tested with: False Belief Tests, Test of Language Development HSET by Grimm i Schöler and tests to examine 4 aspects of executive functions (flexibility, working memory, planning and organization, inhibition).There were 3 directions of the analysis of the obtained results and they indicate that: there are relations between theories of mind, executive functions and language abilities (the correlation is between 0.65 and 0.76); the tested aspects of theories of mind, executive functions and language abilities are interrelated to the different degree; there are important developmental changes in the tested factors of cognitive control in children aged form 4 to 6.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies