Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Aplikacje książkowe dla dzieci młodszych: między książką a grą komputerową

Tytuł:
Aplikacje książkowe dla dzieci młodszych: między książką a grą komputerową
Book Apps for Younger Children: Between Book and Computer Game
Autorzy:
Zając, Michał
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/633986.pdf
Data publikacji:
2013-12-03
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Źródło:
Ars Educandi; 2013, 10; 63-70
2083-0947
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article deals with the topic of children’s and young adults’ book apps. It presents shortly the history of this medium and the most important stages of its development. Children’s book apps are discussed as the part of the „culture of convergence”. There are also outlined both terminological aspects and the basic previous research attempts directed on these book apps. The main focus of the article are the connections between apps and computer games. The Author attempts to explore these connections on several levels starting from first user’s experience through gamification structures installed within the narrative, ending with micro-games included in the book apps as kind of „bonus”.   English translation: Anna Moroz-Darska The translation was financed with funds made available by the Ministry of Finance and Higher Education under contract No. 661/P-DUN/2018 of 13 July 2018 as a part of the execution of task 1: the creation of English-language versions of the issued publications in 2018.

Artykuł porusza tematykę aplikacji książkowych dla dzieci i młodzieży. Przedstawia krótko historia tego medium i najważniejsze etapy jego rozwoju. Dziecięce aplikacje książkowe są omawiane jako część "kultury konwergencji". Artykuł uwzględnia również zarys zarówno aspektów terminologicznych, jak i również informacje na temat wcześniejszych inicjatyw badawczych ukierunkowane na ten rodzaj aplikacji. Głównym tematem tekstu są relacje między aplikacjami i grami komputerowymi. Autor próbuje zbadać te połączenia na kilku poziomach, począwszy od doświadczenia użytkownika struktur gamifikacyjnych zainstalowanych w narracji, kończąc na mikro-grach zawartych w aplikacjach książki jako rodzaj "bonusu".   Tłumaczenie na język angielski: Anna Moroz-Darska Tłumaczenie sfinansowano ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na podstawie umowy nr 661/P-DUN/2018 z dnia 13 lipca 2018 roku w ramach realizacji zadania 1 – stworzenie anglojęzycznych wersji wydawanych publikacji w 2018 roku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies