Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Social Media Adoption for Social CRM in Higher Education: an Insight from Indonesian Universities

Tytuł:
Social Media Adoption for Social CRM in Higher Education: an Insight from Indonesian Universities
Autorzy:
Meyliana, P
Hidayanto, Achmad Nizar
Budiardjo, Eko K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/633697.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Tematy:
Social Media, Web 2.0, Social CRM, Non-exhaustive Sophistication Index (SI), Shannon entropy, Importance-Performance Analysis (IPA), Education, Synergy, Research
Źródło:
International Journal of Synergy and Research; 2015, 4, 2
2083-0025
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A high usage of social media and web 2.0 in Indonesia creates an opportunity for Indonesian universities to understand their customers’ demands and needs. By considering social media and web 2.0 technology as an important role for the application of social customer relationship management (social CRM), this research is intended to evaluate the adoption and application level of social media and web 2.0 by universities in Indonesia. We accomplish an observation towards websites and web 2.0 and social media features, which are used by 58 universities in Jakarta, to be analyzed using non-exhaustive Sophistication Index. In addition, we execute a survey as well to take a look on university principals’ perception towards the practice of web 2.0 and social media application, and analyze it with Importance Performance Analysis (IPA). The result of this research shows that there are some web 2.0 and social media features which need to be utilized more frequently by universities, though most of these features have been working optimally.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies