Tytuł pozycji:
Ku rekonstrukcji koncepcji podmiotu według Julii Kristevej
- Tytuł:
-
Ku rekonstrukcji koncepcji podmiotu według Julii Kristevej
To reconstruct the subject concept according to Julia Kristevej
- Autorzy:
-
Muszyńska, Małgorzata
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/629123.pdf
- Data publikacji:
-
2010
- Wydawca:
-
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie. Wydawnictwo Uczelniane
- Źródło:
-
Podstawy Edukacji; 2010, 3; 149-172
2081-2264
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The text is an attempt to reconstruct of the concept of entity according to Julia Kristeva. It zooms into the phenomenon, which is based on the fact that the subject of scientific writings of French author creates an aesthetic dimension in psychoanalysis in its semiotic and symbolic nuances. It may soon be proven that this dimension is necessary in the pedagogical behavior and thinking. It is therefore essential to deeply analyze the works of M. Klein and S. Freud, as suggested by Kristeva, because we want teachers to be able to access the human entity, and its mental life, to work together in creating opportunities for changes in the individual life and in the life of the society.
Tekst jest próbą rekonstrukcji koncepcji podmiotu według J. Kristevej. Przybliża jej fenomen, który polega na tym, że naukowo podporządkowane pisarstwo francuskiej autorki tworzy estetyczny wymiar psychanalizy w jej niuansach semiotycznych i symbolicznych. Wkrótce może się okazać, że ów wymiar jest niezbędny w pedagogicznym myśleniu i postępowaniu. Tym bardziej konieczna jest analiza prac M. Klein i S. Freuda, na którą wskazuje Kristeva, nam pedagogom zależy bowiem na dostępie do podmiotu, do jego życia psychicznego, by współdziałać w tworzeniu szans na zmiany w jego życiu i życiu społeczeństwa.