Tytuł pozycji:
Wizja współczesnej edukacji opartej na nowoczesnych technologiach
- Tytuł:
-
Wizja współczesnej edukacji opartej na nowoczesnych technologiach
A vision of modern education based on modern technologies
- Autorzy:
-
Sołtysiak, Wioletta
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/628853.pdf
- Data publikacji:
-
2010
- Wydawca:
-
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie. Wydawnictwo Uczelniane
- Źródło:
-
Podstawy Edukacji; 2010, 3; 375-394
2081-2264
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Information technologies changed the world, even 10 years ago the Internet was a luxury, and people using a computer were regarded as modern humans. Now, one cannot imagine life without access to a computer or the Internet. Some school materials for lessons, lectures or exercises can be downloaded from the web. The presence of e-learning platforms becomes a necessity. Youth and children want to participate actively in school and university community. Only the tools used to convey pieces of information change, there are more tools known in the world and access to them is faster. People started to ask questions about school. Is this the twilight of traditional science? Information technologies should be treated as a tool and method of education. They may constitute a new paradigm of education.
Technologie informacyjne odmieniły świat, jeszcze 10 lat temu Internet był luksusem, a posługujący się komputerami uważani byli za ludzi nowoczesnych. Teraz nikt nie wyobraża sobie życia bez dostępu do komputera czy Internetu. W szkołach materiały do lekcji, wykłady czy ćwiczenia można pobrać ze strony WWW. Obecność platform e-learningowych zaczyna być koniecznością. Młodzież i dzieci chcą aktywnie uczestniczyć w społeczności szkolnej i uczelnianej. Zmieniają się tylko narzędzia do przekazu informacji, jest ich więcej, a dostęp jest coraz szybszy. Padają pytania o szkołę. Czy to zmierzch tradycyjnej nauki? Technologie informacyjne mamy traktować jako narzędzie i metodę kształcenia. Mogą stanowić nowy paradygmat edukacji.