This article tackles the problem of social involvement by academics and researchers. The author defines social responsibility widely as the involvement of knowledge, academics and educational institutions in solving the problems of the local community. The concept predicts that this can come about not only by disseminating research results, but also by involvement in pro-social activity without loss of autonomy. The author shows that this can be a way of building trust in science, as well as being a tool in opposing the anti-science culture. It can also be a means of rebuilding the status of science in a world of information bubbles and fake news.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00