Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sztuki plastyczne w niepokalańskich zakładach wychowawczych na przełomie wieku XIX i XX

Tytuł:
Sztuki plastyczne w niepokalańskich zakładach wychowawczych na przełomie wieku XIX i XX
Fine arts at Catholic Schools for Girls in the late nineteenth and early twentieth century
Autorzy:
Kulesza, Monika
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/626886.pdf
Data publikacji:
2016-09-03
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Wydział Filologiczny
Źródło:
Język - Szkoła - Religia; 2016, 11, 4; 88-104
2080-3400
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The objective of the article is to outline the life story of Celina Michałowska, daughter of the famous painter Piotr Michałowski. In 1868 she entered the Convent of Sisters of Immaculate Conception, whose cofounder Sister Marcelina Darowska had chosen Jazłowiec in Podolia as its principal seat. Celina, having adopted the name of Maria Celina of the Holy Trinity, spent half a century in Ukraine, serving the convent with her artistic talent. She developed painting skills of her pupils, taught aesthetics as well as English, worked on translations and developed her own painting talent. In the convent’s workshop she painted pictures which later adorned other houses of the convent, chapels, churches and Uniate churches in Podolia. The present work aims to shed new light on the person of Celina Michałowska with the use of her unpublished correspondence with Blessed Marcelina Darowska.

Celem niniejszej pracy było przedstawienie, w jaki sposób Marcelina Darowska (współzałożycielka niepokalanek) razem z zakonnicą Celiną Michałowską (córką słynnego malarza Piotra Michałowskiego) dbały o wychowanie plastyczne powierzonych im uczennic, a także o miejsce należne sztukom plastycznym w niepokalańskim zgromadzeniu. Praca przybliża działalność tych kobiet szczególnie za pośrednictwem niepublikowanej do tej pory korespondencji Celiny Michałowskiej z Marceliną Darowską.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies