Tytuł pozycji:
Proces Boloński i powstanie Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego
- Tytuł:
-
Proces Boloński i powstanie Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego
The Bologna Process and the emergence of the European Higher Education Area
- Autorzy:
-
WESOŁOWSKA, ANNA
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/625663.pdf
- Data publikacji:
-
2013
- Wydawca:
-
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Źródło:
-
Rocznik Integracji Europejskiej; 2013, 7; 379-388
1899-6256
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The essential objective of the Bologna Process was the launching o f a competitive and attractive European Higher Education Area (EHEA) in 2010. The main aim of the article is to present the most important reforms in Europe’s higher education system as concerns improvement in the quality o f higher education, enhancing mobility o f students and teachers, cooperation, the common three-cycle degree system, system o f credits (ECTS) and employability. The Bologna Process has achieved remarkable results and the participating countries have made significant changes.
Celem Procesu Bolońskiego było stworzenie w 2010 roku atrakcyjnego i konkurencyjnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego. (EOSW). Artykuł miał zaprezentować najważniejsze reformy w europejskich systemach szkolnictwa wyższego, które dotyczyły: zwiększenia jakości w szkolnictwie wyższym, poprawienia mobilności wśród studentów i nauczycieli, współpracy, systemu wspólnych trzystopniowych studiów, wykorzystania systemu punktów (ECTS) oraz zatrudnialności. Proces Boloński osiągnął znaczące rezultaty, a państwa uczestniczące w nim dokonały istotnych zmian.