Rynkowy charakter produktu agroturystycznego na podstawie badań ankietowych wybranych grup mieszkańców Kielc Marketable character of agritourism product on the basis of survey on selected groups of Kielce residents
Głównym celem pracy była analiza rynkowego wizerunku produktu
agroturystycznego oraz preferencji potencjalnych turystów odnośnie wypoczynku
w gospodarstwach agroturystycznych. Jako próbę statystyczną
wybrano mieszkańców miasta Kielce. w badaniach przeprowadzonych
w 2011 roku wzięli udział przedstawiciele czterech wybranych grup
społecznych i zawodowych. Grupy te wybrano w sposób celowy i są to
osoby dość często wypoczywające w gospodarstwach agroturystycznych.
z uzyskanych badań wynika, że wizerunek produktu agroturystycznego
jest często kreowany na podstawie ogólnie prezentowanych opinii (np.
w środkach masowego przekazu), a nie własnych doświadczeń. Mimo, iż
większość ankietowanych osób potrafiła sformuować własne oczekiwania
odnośnie produktu turystycznego, to miała trudności w określeniu wymagań
co do jego charakteru. Przeprowadzone badania potwierdziły tezę, że
deklarowane zainteresowanie agroturystyką nie przekłada się na rzeczywiste
korzystanie z ofert gospodarstw agroturystycznych.Rozwój turystyki w wielu regionach kraju następuje poprzez promowanie
idei tworzenia i promocji produktów markowych. Takie produkty
pozostają w pamięci turysty, jako produkty unikalne, dostarczające wielu
korzyści. Mają one sprawiać, aby konsumenci usług turystycznych chcieli
w dane miejsce wracać oraz polecać innym. Zróżnicowanie świętokrzyskich
obszarów wiejskich stwarza potrzebę podjęcia wielu różnorodnych działań
przez miejscowe samorządy oraz zaangażowane organizacje i mieszkańców
w celu wykreowania marki odpowiadającej oczekiwaniom turystów.
The study aims to analyse the market image of agritourism product
and preferences of prospective tourists with respect to leisure time at agritourism
farms. The statistical sample was selected from the residents of the
city of Kielce. Representatives of four social and professional groups took
part in the investigations carried out in 2011. The choice of participants
was purposeful as the groups were composed of individuals relatively frequently
spending their leisure time at agritourism farms. The investigations
indicate that rather than reflecting tourists’ personal experience, the
image of agritourism product is often created on the basis of prevailing
general opinions (e.g. those presented in the media). Though a majority
of the interviewees were able to specify their expectations concerning the
tourist product, yet it was difficult for them to put forward demands as regards
the product character. The investigations seem to confirm the thesis
that being interested in agritourism does not necessarily mean taking up
an offer of agritourism farms.
The development of tourism in many regions of the country relies
on creating and promoting brand products. Those are remembered
by tourists as unique and capable of generating a lot of benefits. Brand
products are meant to make consumers of tourist services come back
to a given place and recommend the object to others. The diversification
of rural areas in the Świętokrzyskie Province makes it necessary to
take multiple and varied tasks by the local governments, organisations
and residents to create brands that will meet expectations of the tourists.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00