This paper investigates how old Dutch firms display their corporate identity on the Internet, with special attention paid to location and place. Several scholars argue that the Internet would create the ‘end-of-geography’. Current empirical investigation found that incumbent firms display a strong sense-of-place in the presentation of ‘self’ on their websites. Location is important for old firms' images, underlining the importance of embeddedness. Location remains important when firms compete on the ‘global level’ on the Internet. This paper therefore contributes to the understanding of place and local embeddedness of firms in the ‘global internet space’.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00