This article contributes to the New Urbanism debate by considering the relationship between the identity of a place and quality in architecture and urban design. It combines a general theoretical discussion and an operational analysis with a comparative study of two commercial centres: Manufaktura in Łódź (Poland) and Val d’Europe in Marne-la-Vallée (France). It concludes that while the guidelines of New Urbanism can help both private investors and public stakeholders make better strategic decisions, according to the concept of quality architecture and urban design, its framework should be applied with care for community needs and the historical character of the city.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00