Drawing from ethnographic fieldwork on a wage subsidy project for NEETs in London, this article examines how talk and documents are used to make sense of caseloads and clients. The article draws attention to the way that staff account for clients through using “Intervention Tales.” The use of these tales provide insights into the routine implementation of labor market interventions. The article describes the work involved in documenting staff-client interactions and selecting which clients to put forward for “live vacancies.” The article shows how organizational documents, spreadsheets, and client registration forms are used as resources for assessing “hard to engage” clients during routine activities. In this sense, intervention tales, talk, and documents provide practical resources for organizing ordinary activities, such as segmenting client caseloads and characterizing individual clients.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00